Hiljuti toimus Chicagos Globaalse
Luureallianssi (GIA) (http://www.globalintelligence.com/)
igaaastane konverents, mille tööst võtsid osa paljude maailma riikide
konkurensiluure spetsialistid.
GIA valmistas konverentsiks ette
suuremahulise uurimuse konkurentsiluure kõige aktuaalsemates küsimustes.
Uurimus hõlmas viidi läbi käesoleva aasta märtsis ning ta hõlmas ligi 200 USA suur- ning
keskmise suurusega firmat.
Uurimuse käigus selgus, et:
- 84% uuritud firmadest teatas, et konkurentsiluure on nende äritegevuse lahutamatuks osaks.
- 94% uuritud firmadest said konkurentsiluurega tegelemisest otsest kasu.
- 84% uuritud firmadest leidis, ete nende investeeringud konkurentsiluuresse on ennast kuhjaga tasa teinud ning on õigustanud nende lootusi.
- Nendest firmadest, kus konkurentsiluurega veel ei tegeleta, on 42%-l firmadest kavas luua konkurentsiluurega tegelev allüksus lähima aasta jooksul.
- Konkurentsiluurega tegeleva üksuse töötajate arv moodustab keskmiselt 10 inimest.
- Uuritud firmad kulutasid konkurentsiluurele kokku üle 2,8 miljoni USD või 2 miljonit Eurot.
- Vaatamata majanduslangusest tingitud firmade eelarvete kärpimisele, on 69% uuritud firmadest kavas lähema kahe aasta jooksul suurendada investeeringuid konkurentsiluuresse.
Kokkuvõtteks võiks öelda, et suurem osa USA firmadest kavandavad intensiivistada
konkurentsiluure alast tegevust, integreerida velgi sügavamalt kõiki firma
struktuurseid allüksusi konkurentsiluure struktuuridega ning suurendada konkurentsiluure
allüksuste rahastamist.
Samas toob iga nädal, õigemini
öeldes iga päev ja tund uudiseid maailmamajanduse jätkuvast halvenemisest. Euro
tulevik on ebakindel, vastuolulised signaalid tulevad USA-st, Hiinas kasvavad
inflatsioon ning võlapüramiidid.
Kui meie kodumaised ettevõtted
tahavad püsida konkurentsivõimelistena või vähemalt säilitada juba
olemasolevaid turunišše, peavad nad omandama vähemalt konkurensiluure
aabitsatõed ning rakendama neid oma igapäevategevuses.
Napoleon on öelnud kuulsad sõnad:
„Rahvas, kes ei soovi toita oma sõjaväge, on sunnitud toitma võõrast“. Meie
kodumaistele ettevõtetele tuleneb sellest ainult üks ja ainuvõimalik järeldus –
kui te tahate võita ning lähenevas kriisis ellu jääda, säilitada oma
konkurentsieeliseid, tegelge konkurentsiluurega. Ärge jätke kasutamata
konkurentsiluure poolt pakutavaid võimalusi.
Комментариев нет:
Отправить комментарий