суббота, 10 декабря 2011 г.

KONKURENTSILUURE JA MAJANDUSLANGUS

Hiljuti toimus Chicagos Globaalse Luureallianssi (GIA) (http://www.globalintelligence.com/) igaaastane konverents, mille tööst võtsid osa paljude maailma riikide konkurensiluure spetsialistid.

GIA valmistas konverentsiks ette suuremahulise uurimuse konkurentsiluure kõige aktuaalsemates küsimustes.   
Uurimus hõlmas viidi läbi käesoleva aasta märtsis ning ta hõlmas ligi 200 USA suur- ning keskmise suurusega firmat.

Uurimuse käigus selgus, et:
  • 84% uuritud firmadest teatas, et konkurentsiluure on nende äritegevuse lahutamatuks osaks.
  • 94% uuritud firmadest said konkurentsiluurega tegelemisest otsest kasu.
  • 84% uuritud firmadest leidis, ete nende investeeringud konkurentsiluuresse on ennast kuhjaga tasa teinud ning on õigustanud nende lootusi.
  • Nendest firmadest, kus konkurentsiluurega veel ei tegeleta, on 42%-l firmadest kavas luua konkurentsiluurega tegelev allüksus lähima aasta jooksul.
  • Konkurentsiluurega tegeleva üksuse töötajate arv moodustab keskmiselt 10 inimest.
  • Uuritud firmad kulutasid konkurentsiluurele kokku üle 2,8 miljoni USD või 2 miljonit Eurot.
  • Vaatamata majanduslangusest tingitud firmade eelarvete kärpimisele, on 69% uuritud firmadest kavas lähema kahe aasta jooksul suurendada investeeringuid konkurentsiluuresse.
Kokkuvõtteks võiks öelda, et suurem osa USA firmadest kavandavad intensiivistada konkurentsiluure alast tegevust, integreerida velgi sügavamalt kõiki firma struktuurseid allüksusi konkurentsiluure struktuuridega ning suurendada konkurentsiluure allüksuste rahastamist.
Samas toob iga nädal, õigemini öeldes iga päev ja tund uudiseid maailmamajanduse jätkuvast halvenemisest. Euro tulevik on ebakindel, vastuolulised signaalid tulevad USA-st, Hiinas kasvavad inflatsioon ning võlapüramiidid.
Kui meie kodumaised ettevõtted tahavad püsida konkurentsivõimelistena või vähemalt säilitada juba olemasolevaid turunišše, peavad nad omandama vähemalt konkurensiluure aabitsatõed ning rakendama neid oma igapäevategevuses.
Napoleon on öelnud kuulsad sõnad: „Rahvas, kes ei soovi toita oma sõjaväge, on sunnitud toitma võõrast“. Meie kodumaistele ettevõtetele tuleneb sellest ainult üks ja ainuvõimalik järeldus – kui te tahate võita ning lähenevas kriisis ellu jääda, säilitada oma konkurentsieeliseid, tegelge konkurentsiluurega. Ärge jätke kasutamata konkurentsiluure poolt pakutavaid võimalusi.

Комментариев нет:

Отправить комментарий